Skoči na glavo Skoči na vsebino Skoči na nogo

V ŽALCU
VEDNO DOGAJA

Fontana piv Zalec
Odprtje razstave Tadeja Žugmana: Portret duše
Četrtek, 10. april 2025torek, 29. april 2025
18:00
Avla Doma II. slovenskega tabora Žalec

Vabimo vas na odprtje slikarske razstave arihtekta in slikarja Tadeja Žugmana z naslovom PORTRET DUŠE.

Odprtje bo v četrtek, 10. aprila 2025, ob 18. uri v avli Doma II. slovenskega tabora Žalec. V kulturnem programu bodo nastopili učenci Glasbene šole Risto Savin Žalec.

Razstava bo na ogled do 29. aprila 2025. Na ta dan bo ob 17. uri javno vodenje po razstavi z avtorjem Tadejem Žugmanom, ki vam bo osvetlil zanimivo ozadje nastanka razstavljenih portretov.

Odpiralni čas: od ponedeljka do četrtka od 8. do 15. ure, v petek od 8. do 13. ure ter v času prireditev. 

Vstop je prost.

 

Na naslovni strani:

Mama in oče, olje na platnu, 100 x 150 cm, 2016–2024

Slikar in arhitekt Tadej Žugman (1958, Ljubljana) je po končani gimnaziji študiral arhitekturo in diplomiral leta 1984 pri prof. dr. Petru Fistru. S slikarstvom se je srečal že v gimnaziji. Očetove pokrajinske fotografije, mnoge na diapozitivih, so bile prva šola kompozicije in barvnih študij. Po diplomi je bila prioriteta delo na področju arhitekture in oblikovanja. Pred 14 leti pa je ponovno začel aktivneje risati in slikati ter svoja dela tudi razstavljati. V tem obdobju je ustvaril več kot 120 portretov v različnih tehnikah ter sodeloval na več kot tridesetih samostojnih in skupinskih razstavah ter prejel številna priznanja.

Je klasična zakladnica likovne umetnosti odložena na smetišču zgodovine? Je lepa umetnost v 21. stoletju nekaj preživelega?

 

Pogled na slikarski opus Tadeja Žugmana prinaša odgovor na zastavljena vprašanja. Avtor se že od mladosti posveča tudi slikarstvu, a po letu 2012 je začel novo ustvarjalno obdobje. Realistične tendence je nadgradil s še večjo ustvarjalno skrbjo in disciplino, z žlahtnim in bogatim barvnim razponom, trdno risbo in premišljeno kompozicijsko gradnjo. Z znanji in spoznanji iz zgodovine umetnosti, osebno izpiljenimi metjejskimi veščinami in izrazito intimnimi razmišljanji je vstopil v novo obdobje samosvoje umetnosti. Študijski pristop in izjemna dodelanost slikovnih prizorov sta dokaz avtorjeve predanosti ustvarjanju in njegove perfekcionistične kreativne narave. Njegova spoznanja, da je življenje lepo, da prek umetniških del prihajamo do zavedanja sebe, do samorefleksij ter da je za zunanjo lepoto prisotno globlje pomenljivo sporočilo, ga spremljajo na poti odgovornih uresničevanj videnega. Dela, ki so barvno in oblikovno dovršena do te mere, da jih lahko uvrščamo v fotorealistične in celo hiperrealistične okvire, pa ob žlahtnosti vizualnih informacij segajo tudi onkraj vidnega. S tem utemeljujejo naslov razstave, saj so pogled v dušo njegovih portretirancev, njega samega in v bistvo stvarnega sveta.

(Izsek iz spremnega besedila kustosinje Anamarije Stibilj Šajn, univ. dipl. um. zgod.)